به روزرسانی مهم در مورد واکسن COVID-19

9آوریل 2021 - با توجه به این که تعداد بسیار کمی از افراد واکنش های نامطلوبی نسبت به واکسن AstraZeneca COVID-19 و در نتیجه ایجاد یک سندرم بسیار خاص شامل لخته شدن خون با تعداد پلاکت پایین را تجربه کرده اند، دولت استرالیا در مورد استفاده از واکسن AstraZeneca  برای افراد 50 سال و کمتر، توصیه ی خود را به روز کرده است.

این یک واکنش جانبی بسیار نادر است. با این حال، گروه مشاوره فنی استرالیا در زمینه ایمن سازی(ATAGI)  توصیه کرده است که واکسن Pfizer COVID-19 "واکسن ترجیحی" برای بزرگسالان زیر 50 سال است.این یک اقدام احتیاطی است و واکسن AstraZeneca همچنان برای استفاده تأیید می شود.

دیابت استرالیا به همه افراد مبتلا به دیابت توصیه می کند با پزشک خود، یاسایر متخصصان بهداشتی در مورد واکسن COVID-19 و آنچه شخصاً برای آنها مناسب است، مشورت کنند.

اگر قبلاً دوز اول واکسن AstraZeneca را مصرف کرده اید و هیچ عکس العمل جانبی نداشته اید، باید دوز دوم خود را دریافت کنید. این با توصیه های دولت استرالیا مطابقت دارد.

دیابت استرالیا با دریافت هر گونه توصیه ی جدید از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی، جامعه دیابت را به مطلع خواهد کرد. شما می توانید بیانیه کامل پرفسور برندان مورفی، وزیر بهداشت و پروفسور پل کلی، مدیر ارشد پزشکی دولت استرالیا را در آدرس زیر بخوانید:

https://www.health.gov.au/news/joint-statement-on-covid-19-astrazeneca-vaccine-advice-from-atagi

منبع:

https://www.diabetesaustralia.com.au/news